Cu siguranță nu sunt o expertă şi nu am studii în acest domeniu, însă când vine vorba de estetica blogului şi a instagramului/ paginii de facebook am foarte mare grijă de ceea ce las la vedere. 

Nu e nimic ruşinos în a recunoaşte că prima impresie contează foarte mult, chiar dacă oamenii caută recenzii pentru cărțile de care sunt interesați. Aşa că experiența vizuală pe care o au când dau click pe „vezi mai mult” trebuie să fie una de efect, căci dacă nu te reinventezi constant, oamenii se plictisesc. 

Să fiu sinceră, 50% fac recenzii pentru că îmi place să scriu, restul de 50% e pentru că vreau să vadă şi alții că o fac, aşa că dacă nu am cu cine să schimb păreri… scriu cam degeaba. 😂

Prima dată vreau să vă spun că pe lângă poze, de care vă voi vorbi mai pe larg în paragrafele următoare, pun foarte mare accent pe ceea ce scriu şi cum o fac. Gramatica e un aspect de care mă preocup cât îmi permit cunoştințele de mult, mai ales fiindcă am studiat filologia, dar şi pentru că cititorii trebuie să înțeleagă ce vreau să spun. Dacă nu sunt sigură de ceva, Google e întotdeauna de ajutor, nu vă sfiiți nici voi să îl accesați (oricum nimeni nu ştie). Scuzele nu sunt necesare, nici suficiente. Vă recomand cu drag diacritica.ro, e un blog tot de wordpress care pe mine m-a ajutat enorm de câte ori am avut nevoie. 

Pe lângă asta, când fac recenzii încerc să evit pe cât posibil să explic ce s-a întâmplat môt-a-môt în carte şi mai degrabă să arăt cum am văzut eu situațiile; să lăsăm deoparte rezumatele de clasa a treia în care el s-a dus şi ea s-a întors şi ei s-au întâlnit la mijloc OK? OK. Am văzut asta pe foarte multe bloguri şi sunt surprinsă că unii oameni cu experiență înca nu ştiu cum să construiască o recenzie. Ştiu că uneori se întâmplă fără să vrei să te ia valul şi să insişti mai mult decât trebuie pe o anume parte, dar trebuie să fii precaut, pentru că spoilere sunt foarte supăratoare. Când începi deja să povesteşti toată acțiunea – no comment. 

Iar acum partea favorită a tuturor – pozele. Cum, când, unde şi cu ce?

Personal, pozele pentru blog le fac pe toate cu telefonul. Am un Samsung Galaxy S5 Neo cu cameră de 12MP şi folosesc rezoluție Full HD (1920×1080). Verificați-vă rezolția în setări să fie cât mai mare pentru poze clare, dacă folosiți ca mine un telefon, iar dacă sunteți fericiții posesori ai unei camere foto profesionale atunci vă invidiez. În ultima vreme camerele de la telefoane vin cu rezoluții tot mai bune, aşa că dacă nu vreți să investiți într-un aparat foto, pe care să il folosiți numai pentru blog şi peste câteva luni să se aştearnă praful pe el, telefonul e o optiune numai bună. 

Ca să iasă foarte clare, fac tot timpul poze la lumină naturală. Feresc perdelele şi draperiile de la geamuri şi o invit înăuntru. O fostă colegă de liceu pasionată de fototgrafie, care de altfel m-a şi lăsat să ating pentru prima dată în viață un DSLR, mi-a vândut un pont conform căruia cele mai bune poze ies dimineața de la 10 şi/ sau după ora 16. Nu ştiu să vă spun decât că din experiența personală, asta se aplică doar pe timp de vară când lumina de la soare e mai puternică, deşi dacă te joci puțin cu umbrele pot ieşi nişte poze destul de cool. Acum pe timp de iarnă, cum e mai tot timpul înnorat pozele ies bine oricând, fiind şi zăpadă se reflectă mult mai bine şi voilà, poze profesioniste. 

În ultima vreme, pentru că ăsta mi-a plăcut cel mai mult, folosesc un fundal alb făcut din cearşafuri sau tricouri 😂 (don’t mind me). Ştiu că unele cărți au coperte genial colorate şi frumos aranjate, dar întotdeauna mă ajut şi de programe de editare care ştiu sigur că îmi fac pozele să „strălucească”. Mai adaug o bluză, o eşarfă său o cană de cafea şi pozele sunt gata. 

Nicio poză pe care o pun pe instagram nu ajunge acolo fără să treacă prin Adobe Photoshop Lightroom. Am aplicația cam de vreun an şi o folosesc cel mai mult ca să deschid fundalul pozelor şi ca să accentuez culoarea copertei. De asemenea ador faptul că spre deosebire de Pixlr, de exemplu, Lightroom nu strică calitatea pozei şi o lasă la aceiaşi pixeli. Cand am descărcat aplicația era gratis în Google Play, sper că nu s-a schimbat nimic de atunci. 

Poză editată cu Lightroom – AutoTone şi temperatură

A doua aplicație pe care o folosesc şi care îmi place tare mult este VSCO, de la care cel mai mult utilizez filtrele. Unele poze pe care le fac au o tentă gălbuie pe fundal şi asta mă deranjează. Filtrele mele preferate sunt A5 si HB1, dar o să gasiți multe altele pe acolo care s-ar putea să vă atragă. VSCO este şi ea gratis, dar vine cu câteva fonturi prestabilite şi altele pe care le puteți descărca fără sa plătiți. Au câteva pachete de fonturi care însă trebuie plătite dacă vreți să investiți în pozele voastre, dar ca opinie personală nu veți avea nevoie să cumpărați nimic. 

Poză editată cu VSCO – Filtrul A5 şi am mărit luminozitatea

Ultima şi cea mai eficientă dacă n-aveți timp sau chef de prea multă editare rămâne varianta Instagramului. Puteți să vă va jucați la luminozitate, la umbre, la temperatură, aveți din ce să alegeți. Totuşi singura mea grijă legată de Insta este că pozele îşi vor schimba calitatea şi vor fi pixelate. 

Poză editată cu Instagram – am modificat luminozitatea, contrastul şi umbrele

Un lucru de mare ajutor la Instagram mai este funcția de ajustare prin care poți să modifici poziția pozei. De exemplu dacă am facut-o dintr-un unghi care nu îmi convine pot să o îndrept şi să o schimb.

Cam atât despre tips and tricks-urile mele. Asta folosesc eu şi sper să vă fie de ajutor. Dacă aveți şi alte întrebari legate de ceea ce folosesc sau vreți detalii puteți să mă intrebați. Dacă pe viitor vor mai fi schimbări sau descopăr chestii noi, voi actualiza articolul. 

Kisses 💋💋💋 love ya ❤

6 gânduri despre „Aestethics – tips & tricks

  1. Super ideea cu tips & tricks ^-^ am postat și eu ceva asemănător acum ceva timp și trebuie să revin cu partea a doua ^.^ îmi place mult instagramul tău ❤ mult succes atât cu el, cât și cu blogușorul :* !
    xx

  2. Hahaa, unii spun prea multe despre carti, eu ma tem ca uneori nu spun mai nimic – doar o mare de impresii si emotii. Toate bune si frumoase pana vreau sa imi amintec despre ce anume era o carte, LOL! Dar asta pare a fi stilul meu si nu pot sa mi-l schimb nici chiar eu ;))

    Cat despre poze, stii cat iti „stalk-uiesc” instagramul, asa ca e de prisos sa iti spun cat imi plac! Hugs!!

  3. Acum am citit articolul si nu pot sa spun altceva decat ca ai dreptate. Si eu folosesc diacritica.ro, ma ajuta foarte mult cand am cate un lapsus sau cand pur si simplu romana din capul meu nu prea mai suna a romana…
    Ti-am mai citit recenzii si sunt bucuroasa ca eviti spoilerele cartilor, asa ajungi sa castigi cititori pe blog, eu de asta m-am apucat de scris recenzii pe blog, 1 la mana: pentru ca o comunitate comunica si asa aflu si eu noi tendinte si titluri interesante, pareri, de toate si 2 la mana: pentru ca pe unde cautam recenzii, gaseam 5000 de cuvinte despre personaje, de la cum s-au cunoscut, detalii importante… etc. si asa imi pierdeam interesul…
    Inca o chestie pe care o urasc de mor este, sa atribui unui personaj din carte, imaginea unui actor… a cuiva in general… imaginatia cititorului nu mai poate sa se bucure de lectura aia pe deplin…
    Editatul pozelor cel mai repede il realizez in Adobe Photoshop pentru ca de cele mai multe ori folosesc watermark pe poze pentru a impiedica „furtul” care este la mare la moda si chiar iti recomand…
    Sper ca nu te-am plictisit cu mesajul meu kilometric insa abia am gasit timp sa recuperez articolele blogurilor care imi plac.

    1. O Doamne, total de acord cu tot ce ai zis despre cele 500 de cuvinte 😂😂 aşa pățeam tot timpul. Nu m-ai plictisit deloc cu comentariul, ba chiar am luat şi eu nişte tipsuri de la tine şi e fain ca ne împărtăşim ideile 👌

Lasă un răspuns

