#carteafantasyaanului2016

La fel de bine cartea asta ar fi putut să se numească şi „cea mai bună poveste fantasy din Univers” – n-ar fi făcut mare diferență. Nu mi-ar ajunge o zi dacă m-aş apuca să povestesc tot ce mi-a plăcut la ea, aşa că o să încerc să mă rezum la strictul necesar, fără să vă spoileresc prea tare.

Din câte am înțeles, cartea vine ca o completare a trilogiei Grisha scrisă de autoare şi tradusă complet la editura Trei, serie de care mi-am propus să mă apuc abia în 2017 (lipsa de timp mă ucide). Mi-am luat Banda celor şase ciori pentru că toți booktuberii mei preferați o recomandă, are o copertă demențială şi (bonus) am găsit-o şi la un preț foarte bun #hihi. A fost un fel de dragoste la prima vedere încă de când am ţinut-o în mână pentru prima dată şi nu vreți să ştiți cum am țopăit când am aflat că o să apară şi la noi.

Am fost atât de absorbită de ea, încât timpul a devenit pentru mine  o chestiune abstractă.

Kaz Brekker nu este un hoț obişnuit, pentru că în lumea în care trăieşte el, să fii obişnuit înseamnă să fii gata să mori. Crescut pe străzile din Ketterdam ştie tot, cum, când şi unde mişcă. La o primă vedere ar putea trece drept un adolescent timid şi drăguț, dar Kaz e departe de a fi aşa ceva. Am rămas surprinsă de cruzimea şi ingeniozitatea lui. Să spun că e bun ar fi un diminutiv, pentru că Brekker e un GENIU absolut. Nu lasă nimic să scape de sub privirea sa şi când nu are lucrurile sub control mizează pe noroc – care, în mod curios, e întotdeauna de partea lui.

Cartea e povestită la persoana a treia, dar sunt 5 (aş zice şase, dar unul din personaje nu e scos atât de mult în evidenţă) puncte de vedere. Pe lângă, mai sus menţionatul Kaz, le avem pe Inej şi pe Nina, care sunt două firi total diferite, dar împart o experienţă asemănătoare de viaţă, îl avem pe Jasper care în primă instanţă ar putea fi considerat cel mai bun prieten al lui Kaz, asta dacă Kaz ar avea prieteni, apoi mai este Matthias care îşi trădează poporul pentru misiunea sinucigaşă propusă de Brekker şi Wylan care e folosit pe post de scut de apărare. Naraţiunea obiectivă lasă spaţiu cititorului să înţeleagă cum stau lucrurile în realitatea personajelor şi să nu se lase furaţi de subiectivitate şi de sentimentalisme, deşi nici scenele de acest gen nu sunt puţine.

Pe scurt, cartea se concentrează în jurul planului nebunesc al lui Kaz de a se strecura într-o închisoare federală, lucru care îi poate costa viaţa, dar care dacă va da roade o să le aducă o mulţime de beneficii. De câte ori mă scufundam în paginile cărţii aveam constant impresia că mi-e frig. Nu ştiu dacă asta are sens, dar e probabil din cauza faptului că acţiunea are loc într-un univers alternativ în Ţările de Jos. Magia îşi face loc, la propriu între file, şi dacă n-aş fi fost atentă, probabil ar fi trecut pe lângă mine.

Ritmul în care se desfăşoară acţiunea este… activ(???sa fie ăsta cuvântul potrivit?). Nu e totul pe fugă, fiindcă fiecare situaţie este explicată amănunţit, dar nu se insistă pe acelaşi subiect la nesfârşit. Avem timp şi de respiro, pentru că misterul este bine păstrat de-a lungul cărţii. Iar când vine vorba de partea romantică a ei, o da, nici nu vă mai spun altceva. Faptul că personajele nici nu sunt faţă în faţă şi totuşi simţi tensiunea dintre ele, guuurl mhm, yep. Îmi place. O ador.

M-am temut puţin de grosimea ei, dar când am ajuns la ultimele pagini mi-am dorit din suflet să nu se mai termine. Cred că m-am obişnuit să citesc cărţi foarte scurte, dar Banda celor şase ciori a reuşit să mă pleznească peste faţă şi să mă aducă la realitate. Adică… nu realitatea noastră, pentru că eu încă sunt blocată în Ketterdam până la următorul volum.

Nu mă scoateţi de aici!

Nici nu încape discuţie că pentru mine Banda celor şase ciori a fost cartea fantasy a anului 2016. Aştept nerăbdătoare să citesc Crooked Kingdom 💕

100000000/5 yaaaassss!

 Ps: am citit cartea în română, dar mi-am luat şi varianta în engleză. N-am putut să îi rezist 😂😘

 

 

 

 

 

5 gânduri despre „Banda celor şase ciori – Leigh Bardugo

Lasă un răspuns

