Ăăă…

Okay să ne calmăm puțin, deşi se prea poate să fi dat peste una dintre cele mai TARI cărți din istoria cărților fantasy pe care le-am citit vreodată.

Scuze, nu mă pot abține, cartea asta pur şi simplu m-a hipnotizat. În primul rând vreau să luaţi în considerare faptul că această minunăţie literară a luat naştere cu doi înaintea mea, în anul 1995, şi am fost impresionată de faptul că o carte relativ „bătrână” încă fascinează şi bate la propriu multe cărţi apărute în perioada contemporană.

Cartea urmăreşte aventurile eroinei, personaj eponim, de-a lungul călătoriei sale de regăsire a tatălui Abhorsen, un necromant foarte puternic care a fost dat dispărut, iar lumea în care Sabriel trăieşte este pusă în pericol. O mulțime de creaturi venite din lumea Morților amenință să atace şi să doboarea lumea celor aflați în Viață şi este de datoria lui Sabriel să împiedice acest lucru. 

Lucrarea este un bildungsroman şi nu pot să nu remarc calitățile autorului de a creiona un personaj feminin realist, puternic şi foarte curajos. Sincer vorbind, se simte că nu există influența feminismului exagerat din zilele noastre, iar deşi Sabriel face greşeli, nu există nimic care să nu poată fi reparat sau care s-o împiedice. Ce ştie să facă pune in practică, pentru ce nu, primeşte ajutor. Este mai mereu însoțită si de Mogget, un motan pe cât de drăguț şi de atotştiutor, pe atât de periculos, inclusiv pentru ea. 

Prima jumătate a cărții mi se pare că evoluează puțin mai greu decât aş prefera, dar apar pe parcurs o mulțime de personaje care fluidizează acțiunea. Unul dintre ele, pe care trebuie neapărat să îl mentionez este Touchstone. 

Touchstone este readus la viață de Sabriel cu ajutorul puterilor sale de necromantă şi o va ajuta în călatoria sa, mai ales pe plan emoțional. Aş considera că e greu să treci prin atâtea nenorociri fără ca cineva să îți spună o vorbă bună. Deşi la început am crezut că Touchstone va fi personajul acela de umplutură, care o să moară la nevoie, am fost plăcut surprinsă să aflu că nu e aşa. PS: în imaginația mea e şi fooaaarte drăguț. Tânărul este mai puternic decât lasă să se vadă, iar respectul şi atitudinea lui față de îndrăzneața Sabriel mi-au topit inima. 

Probabil că o să găsiți interesant amalgamul de nume ciudate sau greu de pronunțat, dar vă veți obişnui. 

Dacă ar fi să aleg o parte preferată din carte, aceea ar fi cu siguranță finalul. Țin să menționez că am trăit cu sentimentul că la orice pas Sabriel o să dea greş şi cineva o să moară. Nu vă spun dacă m-am înşelat sau nu pentru că asta trebuie să descoperiți singuri. 

Ce pot să va spun însă este că sunt înnebunită după cartea asta şi abia aştept sa citesc volumul doi. 

 

I-am dat 5 steluțe pe Goodreads, pentru că m-aş fi condamnat singură dacă n-o făceam. 

Cartea face parte din trilogia Vechiul regat apărută la editura Rao. Primul volum are aproape 400 de pagini şi partea cea mai tare e că toate coperțile sunt cartonate ❤

Kisses, xo. 

Lasă un răspuns

