Părerea mea: 

Trebuie să ştiţi înainte de toate că am citit varianta în engleză a cărţii şi deşi îmi imaginez că traducerea e bună, am siguranţa că nu se compară cu originalul. Cartea asta a dat cu mine de pereţi, iar autoarea a încercat să îmi smulgă inima din piept, ceea ce, fie vorba între noi, a şi reuşit.

Louisa Clark este una dintre cele mai drăguţe şi mai simpatice personaje pe care le-am întâlnit în ultima vreme în literatură. Este sensibilă, este plină de viaţă şi e genul de persoană care te face să rezonezi cu ea de cum o cunoşti. Are un iubit sportiv şi arătos, dar pe care nu e sigură că îl iubeşte, însă problema cea mai mare este că ghinionul o pândeşte la tot pasul şi îşi pierde jobul, ceea ce afectează grav situaţia economică a familiei.

Lou are o soră mai mare care încearcă să îşi vadă de facultate, pe deasupra care e şi mama unui copil, o mamă care nu poate munci pentru că trebuie să îl îngijească pe bunicul lor şi un tată care la rândul său îşi pierde slujba. Situaţia devine disperată pentru că facturile trebuie plătite şi ajung să trăiască de pe o zi pe alta. Ar accepta orice ca să îşi ştie familia în siguranţă, pentru că egoismul este un cuvânt care lipseşte din vocabularul său.

Will Trainor a fost o persoană activă, fericită, care iubea viaţa. Îi plăcea enorm să practice sporturi extreme şi să călătorească. Vorbesc la trecut, pentru că un accident cu o motocicletă a curmat într-o clipă această fericire. Bărbatul ajunge blocat într-un scaun cu rotile incapabil să îşi folosească corpul, detestând tot ce este în jur şi suferind în tăcere.

Vreau să subliniez că am „mirosit” încă de la început că această carte nu se bazează numai pe povestea de iubire dintre cei doi. Este într-adevăr o carte despre iubire, dar este vorba de mai mult de atât. Este vorba despre legăturile pe care le formăm cu ceilalţi, este despre a ne găsi un drum în viaţă, este despre puterea de a lua decizii de unii singuri.

Will nu vrea să trăiască o astfel de viaţă, nu vrea să fie limitat de scaunul cu rotile, dar nu poate face nimic ca să schimbe asta. Mă aşteptam ca Louisa să îi schimbe perspectiva care mie personal mi se părea greşită, dar ştiţi ce? N-a fost aşa. Will ştie exact ceea ce vrea, şi Will vrea să renunţe. În schimb mi-e foarte clar că Louisa e cea care nu ştie pe ce drum să meargă. Ea este cea care la 26 de ani încă stă închisă în colivie între joburi care nu îi plac, într-o casă pe care o detestă, refuzând să îşi caute un rost, şi mai ales alături de un iubit, care vă spun sincer, m-a exasperat.

Nu o să vă mint şi nu o să vă spun că am găsit lectura ca fiind perfectă. Fiecare personaj are defectul său, dar asta îl unicizează şi îl face să pară foarte real. Autoarea a ştiut să le contureze caracterele.

Protagoniştii m-au umplut de speranţă şi nu de puţine ori mi-au făcut inima s-o ia la goană. M-au convins că întâlnirea lor a fost punctul care le-a schimbat amândurora viețile.

maxresdefault

Louisa încearcă să îi arate lui Will partea plină a paharului, îi planifică călătorii şi ieşiri în natură, deşi acestea nu ies întotdeauna cum trebuie.

tumblr_o8ezgqIxoU1vvkt72o1_500

Pe de altă parte Will ajunge să îi demonstreze că trebuie să fie mai egoistă şi trebuie uneori să îşi pună binele propriu pe primul loc. Plus de asta faptul că îi oferă lucruri mici, dar cu mare semnificație sentimentală pentru ea, schimbă totul.

Contrar aşteptărilor n-am plâns când am ajuns la final, dar am rămas cu un mare gol în suflet. Ştiu că există şi o continuare se numeşte After you, dar nu cred că sunt în stare să mai trec a doua oară prin aceeaşi suferinţă.

Nu o să vă recomand Me before you dacă sunteţi slabi de inimă. Nu o să v-o recomand dacă vă aşteptaţi să găsiţi o poveste clişeică peste care o să treceţi uşor. Dar v-o recomand cu toată inima dacă vreţi să descoperiţi o poveste de viaţă fabuloasă despre iubirea care nu poate vindeca orice, dar care reuşeşte să îţi ofere cele mai frumoase amintiri.

Raitingul meu: 4,5/5.

2 gânduri despre „Me before you – Jojo Moyes

Lasă un răspuns

