11505797

Părerea mea:

Titlul cărţii în engleză este Beautiful Disaster, dar cred că i s-ar fi potrivit mai bine FU*KING DISASTER. Pentru că, oameni buni, cartea asta este un dezastru în forma ei cea mai pură.

Dacă ţi-a plăcut, probabil este cazul să te opreşti aici pentru că ceea ce am să spun nu este nici pe departe drăguţ.

Fata rea (Abby) întâlneşte băiatul rău (Travis). Hahaha, câte speranţe deşarte mi-am făcut!

Ce am vrut să găsesc: o poveste de dragoste simpatică între doi adolescenţi care au acelaşi caracter, schimburi de replici acide şi inteligente şi acţiune complexă.

Ce am găsit de fapt: O fată disperată după atenţia celor din jur, un tip prea obsedat pentru binele lui, caractere plate, şi autoarea doamna McGuire a scris cartea asta de parcă a scrijelit cu unghiile pe perete în timp ce aspira prin casă, cu o pereche de ochelari de soare la ochi, în noaptea de Crăciun. – vedeţi? n-are niciun sens. LA FEL CA ŞI CARTEA.

Dacă în cazul celor 50 de umbre ale domnului Grey, lucrurile aveau o bază cât de cât solidă, cartea asta n-are nici măcar potenţial de 1% să fi ieşit ceva bun din ea.

Abby Abernathy fuge de trecut şi se dă drept o fetiţă finuţă, sensibilă şi cuminte, la facultatea la care a intrat. NU EŞTI CONVINGĂTOARE ABBY, stai jos! Toate fetele pe care le vede, în afară de super prietena ei – America – sunt nişte… scursuri. Pe bune, nu înţeleg ce-i cu prostia asta de a ironiza toate caracterele într-o poveste pentru a pune pe piedestal personajul principal, care oricum e lipsit de caracter. Dar vai, cum poate Abby să îşi renege trecutul când orice face se loveşte de pericol, mai precis pericolul facultăţii, cel mai popular şi mai minunat băiat din întreaga Cale Lactee, Travis Maddox?

Jeremy-Renner

Şi oare cum se face că iubitul lui Mare (America), este chiar prietenul cel mai bun al lui Travis? A da, e un nenorocit de clişeu! Mai e nevoie să spun că toată lumea suspină după Travis când trece pe holuri pentru că felul său orbitor de minunat de a fi atrage toate privirile? nah, fir-ar am stricat surpriza. Travis e deştept de mama focului, deşi nu studiază şi are un abdomen de invidiat, deşi nu exersează deloc.

channing-tatum-creepy-laugh-1429896310.gif

Tanti Jamie, ai vreo idee cât efort este necesar să depui ca să ai un corp aşa de tonifiat precum al lui Travis? Faptul că împarte pumni în ring preţ de câteva minute (pentru că, duh, îi face knock-out pe toţi din prima) este suficient ca să se întreţină?! Ştii de cât de multe lucruri este necesar să ai pătrăţelele lui? Dietă la care numeri fiecare proteină şi fiecare calorie, mers la sală săptămânal, şi printre altele, apă. Când are Travis timp de toate astea, dacă tot ce face este să rupă paturile fetelor din campus?

?!?!?!

Okay, fiţi atenţi, urmează ceva mai bun. Li se strică apa caldă la cămin, pentru câteva zile. Şi Mare consideră că singura opţiune este ca împreună cu Abby să se mute la Travis şi la Shepley acasă. NU ABBY, NU E NIMIC GREŞIT CU FAPTUL CĂ VEI DORMI ÎN PATUL UNUI STRĂIN, STAI LINIŞTITĂ CU TOŢII FACEM ASTA.

DcS0ymH

Travis este definiţia în persoană a omului posesiv, maniac, obsedat de control, căruia nu îi pasă câtuşi de puţin de urmările acţiunilor sale. O opreşte pe Abby din a ieşi în oraş şi o trimite să se schimbe pentru că i se pare că bluza ei este prea decoltată. Aduce acasă două fete după o noapte în care a băut şi a petrecut, în timp ce Abby doarme în patul lui. Sparge lucrurile din apartament după ce Abby îl părăseşte (un comportament perfect normal pentru o fată care ştie că are de-a face cu un psihopat), rupe telefonul pentru că altfel nu se poate abţine să n-o sune.

crying-screaming-sobbing-guy-gif-first-world-problems

 

Aproape am plâns. Mint, desigur. Aş putea să continui la nesfârşit cu toate lucrurile greşite pe care le face Travis, dar cred că deja am demonstrat ce am vrut să spun.

Nu îmi găsesc cuvintele ca să vă descriu cât de mult am detestat-o pe protagonistă, cât de aiurea şi de prost este scrisul doamnei McGuire, cât de sinistru sunt prezentate situaţiile şi cum se sare de la una la alta într-o nanosecundă.

Reacţia mea după ce am văzut că Abby totuşi nu renunţă să nu se comporte ca o proastă a fost ceva de genul: 6359155671139090801046478950_Republican GIF 4

Ea chiar pleacă în Las Vegas după Travis ca să se căsătorească cu el, pentru că aşa îi va dovedi dragostea ei eternă. Bonus, îşi face şi un tatuaj cu numele lui.

Nu e greşit să lupţi pentru dragostea ta, dar e greşit să lupţi pentru o iubire care mai târziu o să te distrugă pentru că stai alături de un psihopat.

Nu pot să cred cum am stat să îmi pierd timpul, îmi pare rău pentru toţi copacii care au fost folosiţi în crearea acestei dezamăgiri literare. Editorul care s-a ocupat de cartea asta când a publicat-o prima şi prima oară a făcut greşeala secolului. Deşi cu toţii suntem conştienţi că a ştiut că o să se vândă, pentru că în definitiv ăsta fost singurul interes.

Nu sunt şi n-am fost niciodată de acord cu slut-shamingul (de care cartea se bucură din plin), cu relaţiile toxice (ca cea în care sunt cei doi implicaţi) şi cu fetele care sunt folosite de băieţii „răi”.

NU recomand această lectură, indiferent de cât de plictisiţi sunteţi, NU recomand să luaţi exemplu de aici, sunt zeci, sute, mii de poveşti de iubire în lumea asta pe care le puteţi citi, NU vă pierdeţi timpul cu asta. Doar pentru că o carte este cotată bestseller nu înseamnă că este şi demnă de citit.


Nu vreau să îi dau nici măcar o steluţă pentru că ar fi prea mult pentru ea. Dar dacă o s-o vedeţi vreodată într-o librărie la un super preţ, uitaţi-vă la ea şi apoi mergeţi să vă cumpăraţi bomboane din banii ăia. Să nu aveţi regrete pe urmă.

 

8 gânduri despre „Fericirea începe azi – Jamie McGuire

  1. Eu una am citit doar primul volum. Mi s-a parut interesant, ca de, doar e tipul rau si fata aparent cuminte. Totusi personajele sunt varza, un maniac al controlului si o jucatoare de poker care se da fata cuminte. Travis m-a scarbit din calea-fara si inca nu imi vine sa cred ca eu chiar am varsat cateva lacrimi pentru Abby.

    M-am apucat si de volumul din perspectiva lui, de ce sa mint? Dar am inceput sa ma plictisesc de moarte si am abandonat lectura pe la jumatatea cartii. Interesul meu a zburat asa cum zboara berzele. Daca voi mai citii continuarea, inseamna ca o sa raman fara carti de citit.

    1. Eu nici nu mă gândesc sa mă apuc de celălalt volum. :))
      E teribil când ai aşteptări de la o carte care chiar crezi că o să îți placa şi să nu fie aşa. Am încercat la greu să caut scuze, dar nu m-am putut convinge, pentru mine ramâne un subiect închis 😂😂

  2. Ha, îmi place mult blogul tău, chit că abia l-am descoperit, mă binedispune. Cât despre această carte pe care, la 14 ani, o consideram o capodoperă literară ( știi tu, între timp m-am emancipat și m-am îndrăgostit de literatura clasică engleză), citind din întâmplare această recenzie, am realizat (cu lacrimi în ochi de la atâta râs) cât de naivă fusesem când am cumpărat-o. Am în biblioteacă, spre rușinea mea, cărți precum Fericirea începe azi, sau, ține-te bine, După ce ne-am întâlnit ( nu știu dacă ai citit-o, dacă ți-a plăcut, dar cred, și îmi susțin cu tărie punctul de vedere, că este o dezamăgire mai mare decât cea enumerată precedent).
    În legătură cu descrierea ta, sunt perfect de acord și mă declar un fan al tău până acum, urmând să îți citesc celelalte articole în curând.
    Succes pe mai departe!

    1. Inițial şi eu am fost fascinată de poveste, recunosc, dar pe parcurs reamintindu-mi şi citind şi alte cărți am înțeles cum stă treaba de fapt cu nebunia lui Travis, care încă mi se pare reală. Mă bucur mult că îți place blogul meu, doar îmi împărtăşesc pasiunea cu voi 😘

Lasă un răspuns

