image

Părerea mea:

Recunosc, până să apuc să citesc cartea am făcut două lucruri care sunt total opusul a ceea ce ar trebui să faci înainte să citeşti o carte: am văzut filmul şi am citit recenziile ei de pe Goodreads. Deşi lumea n-a fost prea generoasă acolo şi la momentul actual cartea are un raiting de 3,88 din 5 eu nu m-am putut abține să n-o procur, ca ulterior să îmi dau cu părerea.

Bianca Piper este un personaj care mi-a plăcut tare mult, este cinică, este foarte directă şi, cu mici excepții care îşi au totuşi rostul, nu se teme să spună ceea ce gândeşte. Faptul că îi este atribuit statutul de DUFF nu o trage în jos şi m-am bucurat de faptul că nu face mare scandal pe această temă, iar treptat învață să accepte ceea ce implică acest lucru.

Wesley Rush – ei bine, mi-a plăcut de el mai mult decât mă aşteptam şi în timp ce scriu asta îmi dau seama şi de ce: deşi e un arogant şi jumătate şi este un afemeiat cu normă întreagă (atribuțiile oricărui adolescent din zilele noastre) el nu obligă fetele, nu este un nebun posesiv şi nu se implică în relații serioase pentru că, tipic nimeni nu reuşeşte să îl cunoască cu adevărat. De fapt e destul de dulce şi de amuzant – asta până când i se toarnă un pahar de cola în cap.

Dezvolt un pic acțiunea şi îmi permit să vă spun că cei doi ajung la o relație mai mult decât amicală încă de la începutul poveştii, cu întâlniri care se desfăşoară în patul lui Wesley de trei-patru ori pe săptămână. Bianca găseşte asta ca pe o evadare de la faptul că are probleme acasă şi trebuie să se deconecteze cumva. Tipic adolescentin.

N-am găsit aproape nicio asemănare între film şi carte şi acest lucru pe jumătate m-a bucurat pe jumătate nu. Asta pentru că n-am găsit în carte aceaşi conexiune între cei doi protagonişti precum în film. Poate au fost efectele vizuale de vină sau cine ştie? Atitudinea lui Wesley nu m-a convins aproape deloc, iar cinismul Biancăi a fost dus de-a dreptul la extrem prin încăpățânarea ei de a intra într-un triunghi amoros alături de el şi de Toby – băiatul de care e indrăgostită încă din clasa a noua.

Sunt momente drăguțele între ea şi Wesley, dar sunt prea puține ca să mă convingă de intensitatea cuvintelor ei. Eu nu cred în vorbe, ci în fapte şi la acest capitol cartea a lăsat de dorit. Unele scene sunt doar prezentate, de parcă ar fi fost făcut un rezumat al lor. Nu aflăm prea multe despre părinții lui Wes care sunt mai mereu plecați şi el (foarte convenabil) rămâne singur mai mereu acasă ceea ce îi permite să aibă atitudinea aasta libertină. Nu aflăm prea multe nici despre ceea ce simte el cu adevărat în legătură cu asta pentru ca Bianca e prea ocupată să îşi facă de cap cu el. Nu aflăm de când se cunosc şi modul în care ajung să îşi vorbească e de-a dreptul hilar şi poate puțin patetic.

Mai dau nişte bile negre cărții şi din pricina prietenelor Biancăi – Cassey şi Jessie – care deveniseră atât de copleşitoare la un momentdat încât îmi doream să se întâmple ca în film şi să dispară. Am trecut cu greu peste insistența lor de a-şi ştii prietena în siguranță de parcă ar fi fost un copil de zece ani care călca constant pe teren minat.

Părți bune avem, desigur ca avem şi iau in considerare şi faptul că această lucrare a reprezentat rampa de lansare a autoarei. Stilul de scriere este foarte simplu şi uşor de parcurs (eu am terminat cartea în două zile, şi asta pentru că m-am lungit), a fost destul de plăcut şi m-a relaxat. Mi se pare că e genul de carte pe care să o citeşti când nu ai chef decât să te ții ocupat cu ceva.

Dar cu toate acestea îi ofer doar 3 steluțe pe Goodreads pentru că potențialul ei n-a fost exploatat la maxim şi asta detest cel mai mult la o carte. Urăsc să dau raitinguri mici, dar cartea asta pur şi simplu n-a ajuns acolo unde trebuia şi e frustrant.

4 gânduri despre „DUFF. Desemnată Urâțica şi doloFana din gaşca Fetelor – Kody Keplinger

Lasă un răspuns

