obsidian-lux-vol-1_1_fullsize

Părerea mea:

O să încep prin a vă spune  că n-o să mai citesc până nu termin următoarele cărţi ceea ce scrie pe spate. Am luat o grămadă de spoilere care parcă i-au luat din farmec, dar a fost alegerea scriitoarei şi nu pot face altceva decât să îi respect decizia. Oricum o să vă dau şi eu câteva deci suntem chit.

Katy se mută în Virginia de Vest după ce tatăl ei decedează şi mama ei decide că vrea o schimbare. Îmi place tare mult relaţia pe care şi-au clădit-o cele două. Doar pentru că şi-a pierdut tatăl, Katy nu este limitată de o mamă super protectoare să stea în casă şi să vegeteze, deşi cam la asta-i face plăcere să recurgă de cele mai multe ori. Ba mai mult, cea din urmă îşi împinge de la spate fiica să facă primul pas şi să vorbească cu vecinii lor adolescenţi cu speranţa că vor lega nişte prietenii strânse.

Că tot vorbim de vegetat, protagonistei îi place să grădinărească fiindcă că asta o face să îşi aducă aminte de mai sus menţionatul ei tată şi asta mi s-a părut de o sensibilitate aparte, pentru că nu găseşti întotdeauna lucruri care să ţină atât de bine conectat cu cei dragi, dar trecuţi în nefiinţă. Îi place să citească şi are un blog de recenzii, lucru de care aflăm din primele rânduri, e o fiinţă optimistă şi m-am ataşat de ea imediat. Nu se poate să nu îţi placă Katy. Mai ales când îl întâlneşte pe el.

Daemon este vecinul teribil de enervant, dezinhibat şi nesimţit pe care oricine l-ar urî să îl aibă aproape. Recunosc, băiatul ăsta n-are limite şi nu de puţine ori m-am trezit că aş vrea să arunc cu roşii stricate după el. Dar Daemon are secrete care o pot pune în pericol pe Katy. Şi Katy nu are posibilitatea de a sta departe de el, pentru că Dee, sora geamănă a lui, îi devine cea mai bună prietenă. Pe cine mint? Nu este singurul motiv pentru care îşi petrec timpul împreună.

De fiecare dată când se întâlnesc lucrurile devin… explozive şi strălucitoare. Nu ştiu cum aş putea să mă rezum fără să reuşesc să nu vă povestesc toată cartea. Am zis oare că Daemon e extraterestru? Oh, nu!

Nu am mai citit cărţi scrise de această autoare (deşi am câteva pe listă), dar stilul mi s-a părut simpluţ şi uşor de digerat. N-au fost fraze care să îmi pună probleme, povestea din spatele originii lui Daemon pare puţin trasă de păr, dar merge pentru că am ales să mă bucur de poveste în sine nu s-o pun la microscop. Sunt o mulţime de momente comice şi întorsături de situaţie, care au dat un aer ludic scrierii şi m-au prins în capcana lor.

Au fost momente când credeam că n-o să pot să mă enervez mai tare decât am făcut-o în capitolul precedent din cauza atitudinii lui Daemon faţă de Katy. Pe mine, personal, chestia asta cu când rece, când cald, mă derutează şi mă face să îmi pierd răbdarea. Desigur scenele încărcate de extaz n-au lipsit nici ele, dar vă avertizez că nu o să găsiţi nimic vulgar în scrierile autoarei, mă repet, din prisma acestui volum. Cei doi sunt, bine, mai mult ea (pentru că nu înţeleg exact cum stă treaba cu vârsta lui) înainte de toate adolescenţi, deci limitele nu prea sunt depăşite.

Reţineţi faptul că există şi alţii ca Daemon şi există şi forţe ale răului care vor să pună mâna pe ei. Conflictul e mai puternic decât se preconizează şi lumea tuturor se poate zgudui dacă protagoniştii nu au grijă.

***

SPOILER ALERT: Trebuie să vă povestesc totuşi că au fost câteva scene care pe mine m-au făcut să mă îndrăgostesc iremediabil de cei doi şi să înţeleg de ce seria asta este atât de apreciată. Prima este cea în care Daemon opreşte timpul ca s-o salveze pe Katy de la un accident care, ei bine nu s-ar fi întâmplat dacă el n-ar fi chemat-o afară. Astfel îşi pune o amprentă de lumină pe ea care ar putea s-o pună în pericol şi Katy trebuie să stea cam tot timpul pe lângă el, cel puţin până când scapă de amprentă. Atunci este momentul în care fetei i se confirmă convingerile despre originea lui.

Cea de-a doua este scena în care Katy pur şi simplu se pune singură în pericol ca să îl salveze pe Daemon de la a fi omorât şi atacă şi omoară un arum, cu obsidianul primit de la băiat. Abia atunci am priceput cum stă treaba cu titlul, deci puncte bonus pentru asta autoarei. Multe puncte. Curajul nebun al fetei e contagios.

Una dintre cele mai importante scene o găsiţi cam pe la final şi este momentul de… maximă intensitate, să îi spun aşa. Katy şi Daemon primesc o legătură fără ca vreunul dintre ei să înţeleagă cum. Ea însăşi îi canalizează puterea pentru a distruge un ultim arum care era pe cale să îi omoare pe amândoi şi de aici… wow. Doar… wow.

***

În final, aş vrea să vă spun că mi-a luat 3 ore s-o devorez şi doar 3 ore de somn, dar nu regret nimic. Aştept cu nerăbdare să termin volumul doi, pentru că se anunţă un spectacol întreg de artificii.

Am doar atât de spus: trebuie să (re)citiţi cartea asta.

 4,25 de la Goodreads şi 4,9 de la mine.

*

Vă las totuşi şi prezentarea oficială pentru cei interesaţi:

Inceputurile sunt intotdeauna dificile.

Cand ne-am mutat in Virginia de vest, chiar inaintea ultimului meu an de liceu, ma resemnasem sa am de-a face cu accente ciudate, acces intermitent la internet si teribil de multa plictiseala… pana cand am dat cu ochii de vecinul meu sexy, inalt si cu ochii de un verde straniu. Lucrurile pareau deja sa mearga mai bine.

Si pe urma a deschis gura. Daemon este enervant. Arogant. Imi vine sa-l omor. Nu ne intelegem deloc. Absolut deloc. Dar cand un strain ma ataca si Daemon efectiv face timpul sa incremeneasca doar cu o simpla miscare a mainii, ei bine, ceva… neasteptat se intampla.

Vecinul meu extraterestru sexy a lasat o urma pe mine. Da, ati auzit bine. Extraterestru. Se pare ca Daemon si sora lui Dee au o galaxie de inamici care vor sa le fure abilitatile, iar atingerea lui Daemon ma face sa stralucesc asemenea luminilor din Las Vegas.

Singurul fel in care pot ramane in viata in toata povestea asta este sa stau cat mai aproape de Daemon, pana cand amprenta vrajii extraterestre dispare de pe mine.

Asta daca nu-l omor mai intai.

Produs publicat in 2014 de Leda
Data aparitiei: Decembrie 2014
Traducator: Claudia Roxana Olteanu
Format: 130×200
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 384
ISBN: 978-606-8623-58-0

2 gânduri despre „Obsidian – Jennifer L. Armentrout (seria Lux #1)

Lasă un răspuns

