Părerea mea

Trebuie să iau şi eu zece respiraţii scurte înainte să încep să scriu această recenzie.

Şi trebuie să recunosc că autoarea nu numai că mi-a atins aşteptările, dar le-a depăşit cu vârf şi îndesat. Povestea de iubire din cartea asta mi-a înmuiat picioarele şi mi-a făcut mâinile să tremure, ca să nu mai vorbesc de faptul că aproape am plâns spre final – pentru că asta fac finalurile bune, pe care le vrei, dar care te despart în acelaşi timp de personajele tale favorite. Nu îmi venea să mai las cartea din mână deşi m-am lungit vreo 3 zile cu ea pentru că nu voiam să o termin.

Kacey Cleary este o persoană teribil de dulce, iar drama pe care a păţit-o alături de familia ei mi-a rupt inima în bucăţele. Accidentul în care şi-a pierdut părinţii, prietena cea mai bună şi iubitul, a schimbat-o şi i-a lăsat răni adânci atât fizice cât şi psihice. Are un perete de plumb pe care l-a ridicat în jurul sufletului ei, iar în afară de sora ei nu suportă să fie atinsă de nimeni. Timp de doi ani după accident a avut grijă să îşi înece durerea în a face lucruri lipsite de noimă, de decenţă şi să se detrăbăleze cum ştie mai bine. Ştiu, pare tipicul de fată rea, pentru că face box, dă replici acide şi se preface de neatins, dar dă dovadă de un altruism fantastic faţă de sora ei Livie, care la rândul ei este o scumpete, după ce cea din urmă este atacată de unchiul lor. În acel moment sora mai mare ştie că este cazul să pună piciorul în prag şi se mută amândouă la Miami. Firea ei vulcanică este temperată în scurt timp, însă, de un frumuşel cu ochi albaştri care vine să facă o schimbare remarcabilă în viaţa ei.

Trent Emerson este… wow. Şi nu vorbesc aiurea când spun că băiatul ăsta ştie ce vrea şi ştie cum să obţină. El apare cu un scop în viaţa lui Kacey, nu e greu să îţi dai seama, acela de a o face fericită. Dar are şi el secretele lui ascunse şi asta îl împiedică să îi ofere lui Kacey ceea ce ea vrea de fapt. El este echilibrul perfect între băiat rău şi simpatic pe care l-ai vrea ca amant, dar şi ca cel mai bun prieten.

Îmi place în special faptul că Trent o cizelează pe grăbita de Kacey, care la un momentdat, recunosc, chiar m-a enervat pentru că era prea insistentă. Dar este bine descris faptul că Trent nu este un oarecare şi ştie cum s-o potolească. Acţiunea decurge normal între cei doi, el este foarte atent cu ea şi mi se pare că toate evenimentele s-au întâmplat la timpul lor. După descrierea de pe spate mă aşteptam să fie o bombardare de mult prea multe scene erotice, însă cum am spus, autoarea mi-a depăşit aşteptările şi a sărit peste astfel de detalii. Vă asigur că nimic nu e ceea ce pare.

Viaţa în Miami nu e tocmai ieftină sau uşoară, aşa că protagonista noastră se luptă din greu să îi ofere lui Livie viaţa pe care o merită. Pentru că ea a renunţat la facultate, Kacey îşi doreşte ca Livie să îşi urmeze visul şi să facă medicina, fară să aibă griji materiale. Îşi ia un loc de muncă prost plătit la Starbucks, dar noroc cu vecina lor super drăguţă care se oferă să le ajute. Astfel ajunge să lucreze ca barmaniţă într-un club de noapte. Doar că la noul job dăm nas în nas cu apetisantul (şi apropo, vecinul lor de la 1D) Trent.

Regulile de la noul loc de muncă al lui Kacey îi interzic lui Trent s-o atingă şi asta mi-a plăcut enorm (!) pentru că face ca totul să se concentreze pe dialogul dintre ei doi şi pe cunoaşterea la nivel spiritual, mai degrabă decât cel senzorial. Ideea clubului, da, este un pic cam clişeică, dar protagonista nu e nevoie să se comporte altfel faţă de cum ar trebui o domnişoară şi nu e obligată să facă nimic din ceea ce nu vrea. Şeful ei Cain – vă spun sincer- m-a făcut să mă îndrăgostesc de el de când l-am cunoscut. O să aflaţi mai multe despre el în volumul 4 al seriei.

Alt lucru care mi-a atras atenţia, este că am primit detalii concrete din trecutul ei. Nu ni se povesteşte doar cum şi ce s-a întâmplat, ni se arată. Pentru mine ăsta este un mare plus în poveştile YA contemporane. De asemenea mi-a plăcut faptul că sunt şi personaje secundare individualizate de care m-am ataşat: vecinele lui Kacey, Storm şi fiica ei Mia, sora ei Livie, şeful ei Cain sau chiar şi prostănacul de Tanner care le-a oferit cazare şi din cauza căruia au o grămadă e aventuri nedorite. Toate acestea au înconjurat-o pe Kacey cu atenţie şi dragoste şi au făcut-o pe parcurs să înţeleagă că nu mai e singură. Că nu mai trebuie să se lupte de una singură cu demonii ei. Sunt atâtea lucruri de descoperit în carte încât n-o să vă daţi seama decât când o să ajungeţi la final ce bine te prinde în mrejele ei.

V-o recomand cu mare drag este una dintre cele mai frumoase surprize literare pe care am întâlnit-o anul acesta.

4,2 de la Goodreads şi 5 steluţe perfecte din 5 de la mine.

PS: După ce am terminat cartea, am mai citit o dată finalul, pentru că e puţin spus perfect.

Să aveţi o zi frumoasă!

 

Lasă un răspuns

